سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۴
۰ نفر

دولت سیزدهم برای رفع تنش آبی در روستاها و کم‌کردن تانکرهای آبرسان چه کرد؟ دست‌کم در ۳سال گذشته آبرسانی به ۱۰هزار روستا صورت گرفته تا کام روستانشینان شیرین شود. البته این به‌معنای غافل‌شدن دولت پیشین از کم‌کردن تنش آبی در شهرها نبوده و در این مدت خشکسالی هم رخ داده است.

آبرسانی سقایی به سیستان

به گزارش همشهری آنلاین، جهاد آبرسانی، طرحی برای رساندن آب به روستاهایی است که یا فاقد آب سالم بهداشتی هستند و یا نیازمند بازنگری در تأسیسات آبرسانی هستند؛ طرحی که به وسعت روستاهای ایران برای رفع تشنگی روستاها تدوین و اجرا شده است.

هاشم امینی، مدیرعامل شرکت آبفای ایران می‌گوید: تلاش دولت باعث شده تا نگرانی جدی بابت تامین آب شرب و بهداشت نداشته باشیم. به ‌گفته او، یکی از کارهای بسیار خوب دولت در ۳ سال گذشته انتقال آب دریا به فلات مرکزی و استفاده صنایع و آبرسانی شهرها و روستاهایی بود که طول مسیر خطوط انتقال بودند و نگرانی را برای مردم این شهرها و روستاها حل می‌کرد.

امینی با بیان اینکه یکی از ابتکارات وزارت نیرو و دولت بحث استفاده از پساب‌ها بود، گفت: پساب‌ها به لحاظ زیست‌محیطی و بهداشتی تهدید هستند. با ابتکار و اقداماتی که انجام شد، امروزه پساب یک فرصت برای بخش صنعت و مدیریت منابع آبی کشور محسوب می‌شود و ما به جای اینکه آب تازه را در حوزه صنعت استفاده کنیم، پساب را استفاده می‌کنیم. این فرصت باعث شد صنایع خودشان مراجعه کنند و تمایل داشته باشند به جای استفاده از آب زیرزمینی و آب‌های سطحی، از پساب‌ها به جهت پایداری استفاده کنند.

کام روستاها شیرین شد

کد خبر 870278
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار انرژی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha